10378080_773093519380610_3493714364849832232_n
Svi mi ponekad postupimo neracionalno i bez nekog logičnog objašnjenja, čak i bez dubokog promišljanja donesemo najbolju moguću odluku. Zašto? Kao da smo ˝jednostavno znali˝ ili je to bila ˝viša sila˝. Naši životinjski instinkti još uvijek postoje tu negde u nama i pomažu doneti odluke koje nam mogu čak i spasiti život.

Izbrusite” svoju intuiciju u tri koraka:

1. Kako da donesete pravu odluku?

Izaberite situaciju u kojoj ste neodlučni i „vrtite” se između dve mogućnosti. Ovag puta dajte svome „feelingu” šansu da vas odvede na pravi put.

Sedite na neko mirno mesto gde vas niko neće ometati. Umirite se i pozabavite svoj um problematikom odluke. Zatim jednostavno odaberite jednu situaciju. Na primer, ne znate da li je potrebno promeniti grad ili državu u kojoj živite zbog novog posla. Zamislite situaciju u kojoj ste se odlučili za preseljenje i posmatrajte kakve unutrašnje osećaje vam je to probudilo. Osećate li sputanost i anksioznost ili pak slobodu i toplinu? Jesu li osećaji prijatni ili neprijatni?

Nakon toga zamislite situaciju u kojoj se niste preselili zbog novog posla. Ponovno dobro osmotrite svoje misli i otkrijte jesu li probuđeni osećaji generalno gledajući, pozitivni ili negativni. Naravno, uzmite vremena koliko god vam je potrebno.

Na početku možda nećete dobiti strogo definisane odgovore, ali ako se budete obraćali svome telu s istim pitanjem više puta, razvićete osećaj prave odluke za vas.

2. Kako prepoznati nevolje?

Vaša intuicija vam može brzo otkriti da li je neka osoba ili određena situacija dobra za vas.

Prisetite se situacije kada ste se vratili sa nekog sastanka i niste se osećali dobro, bez nekog određenog razloga. Uočite šta se događa s vašim telom dok se prisećate tog iskustva. Proverite prvo u vašem stomaku, zatim u ramenima, rukama i nogama, pa se koncentrišite na ono što vam ti delovi tela govore o nekoj osobi ili situaciji.

Jeste li napeti ili opušteni? Osećate li se ugodno ili neugodno? Dajte sebi dovoljno vremena kako biste osvestili sve te fizičke znakove i pokušajte saznati šta žele da vam poruče. Na primer, možete osetiti grčenje u stomaku, stiskanje grla ili jednostavno neprijatan osećaj u celom telu, uznemirenost. Verovatno ćete slično osetiti kad vam neko nešto sarkastično dobaci ili se ne drži vašeg zajedničkog dogovora.

Postoje situacije u kojima vaše telo „vrišti“ da nešto nije u redu, međutim to je samo reakcija na neku traumu ili stresnu situaciju iz prošlosti.
Često te osećaje umemo da ignorišemo.U tom slučaju sadašnja situacija deluje kao okidač. Taj osećaj nas tera da budemo svesniji opasnosti u datom trenutku poučeni neprijatnim scenom iz prošlosti.

Tokom dana pokušajte biti što svesniji svog tela i proučavajte kako reaguje na neke ljude i događaje. Bez obzira jeste li se osećali neprijatno ili kao da je sve u redu, svaka informacija je vrlo bitna i korisna.

3. Posebni „detektor stresa”

Naše telo može biti dobar pokazatelj količine stresa. Vežba je vrlo jednostavna: duboko se koncentrišite na svoj stomak. Je li tih i miran ili aktivan? Je li zgrčen ili opušten? Napet ili mekan?


Ako ste napeti i zgrčeni verovatno se nalazite pod uticajem nekog oblika stresa. Zapitajte se što bi vam olakšalo i eliminisalo takav osećaj? Vizualizujte šetnje po prelepoj plaži, večere u svom najdražem restoranu ili opuštajuće masaže, tako ćete najlakše uspostaviti vezu sa samim sobom i opustiti se.

Ponekad je dovoljno da samo mirno sedite i lagano dišete nekoliko minuta.

Vaša Akademija <3