Naš život počinje i završava dahom. Kada se rađamo, sa prvim udahom i prvim plačom udišemo novi život potpuno sami, nezavisno od majke. Sa poslednjim dahom odlazi i naša životna energija. Stoga možemo reći da je disanje najvažniji životni proces ljudskog organizma. Savremeni čovek jednostavno ne zna pravilno da diše, odnosno koristi svega 30 do 40 posto kapaciteta pluća. Setite se samo ronilaca na dah, koji mogu par minuta da izdrže bez vazduha, a probajte koliko vi možete zadržati dah i biće vam jasno o čemu pričamo. Zbog nedovoljnog korišćenja pluća, odnosno lošeg protoka vazduha i kiseonika kroz naše ćelije, javljaju se mnoge bolesti, kao i gubitak energije i životnog poleta.

Količina kiseonika u krvi je direktno odgovorna za stanje našeg organizma. Ukoliko nema dovoljno kiseonika, organizam ga čuva za vitalne organe – srce i mozak, a „uskraćuje“ ga ostalim „manje važnim“ organima kao što su bubrezi, jetra, itd. Kao posledica dugotrajnog manjka kiseonika mogu nastati različite bolesti.

Svesno disanje

O disanju uglavnom ne razmišljamo. Kada bismo obratili pažnju, videli bismo da dišemo dublje i sporije kad smo opušteni, a brže kad smo uzbuđeni. Pokušajte osvestiti svoje disanje. Tokom dnevnih i uobičajenih aktivnosti i/ili prilikom odmora, obratite pažnju na vlastiti dah. Uočićete kako se okretanjem svesnosti prema unutra dah opušta i produbljuje. Pokušajte utvrditi da li vam se prilikom disanja miče stomak ili grudni koš. Idealno disanje je kombinacija stomačnog i grudnog disanja, pri čemu se koristi čitav kapacitet pluća. Redovnim osveštavanjem disanja i vežbanjem disanja, ispravno disanje može s vremenom postati navika. Pravilno disanje je svojevrsna meditacija i praktikovanje redovnog svesnog, pravilnog disanja, praktično meditirate i dovodite svoj organizam u stanje energetskog balansa. Dovoljno je samo 15-ak minuta dubokog disanja dnevno da bi se vaš organizam „radovao“ toj promeni, a krvni sistem „radovao“ povećanoj količini kiseonika.

Pomoću različitih, a pre svega redovnih vežbi disanja omogućava se optimalan rad endokrinog sistema, nervnog sistema, sistema za varenje, kao i psiho-fizička stabilnost. Vežbe disanja omogućavaju ljudima da na potpuno prirodan način postignu duboki odmor i uklone nagomilane napetosti u tijelu i umu. Zapamtite – dovoljno je samo 15-ak minuta dnevno!

Jednostavna vežba disanja

Postoje brojne tehnike disanja, od onih jednostavnijih koje možete savladati sami, do vrlo složenih za koje je potrebno pohađati časove joge ili drugih energetskih tehnika.

Najjednostavnija od njih je tehnika potpunog dubokog disanja. Ova tehnika disanja se izvodi uspravnom sedećem položaju. Diše se duboko celim stomakom, srednjim delom grudnog koša i zatim gornjim delom grudnog koša. Vežba se izvodi opušteno i bez naprezanja.

Vežba se izvodi na sledeći način: pri udahu stomak se polako izbaci napolje, a pri izdahu se vraća prema kičmi. Udiše se polako, sve dok se pluća potpuno ne napune vazduhom. Pre izdaha, možete zadržati vazduh koji tren i onda početi sa izdahom, a možete ga ispustiti i bez zadržavanja. Uradite onako kako vama prija. Ovakvo disanje blago masira unutrašnje organe, podstiče varenje, reguliše rad bubrega, opušta nas i snižava krvni pritisak. Udisanjem što veće količine vazduha tekom nekoliko minuta izvođenja ove vežbe, telo dobija znatno veće količine kiseonika, a time i veće količine energije.

Izvođenje vežbe disanja u prirodi, ispod drveta ili uz vodu posebno blagotvorno deluju na našu vitalnost i energiju. Vazduh je na ovim mestima nabijen negativnim jonima, koji na ljudski organizam imaju pozitivno delovanje. Višedecenijska sistematska istraživanja ukazala su da joni u vazduhu (koncentracije ~ 103-104 cm-3) suštinski utiču na bihevijoralne efekte (svežina/zamor, opuštenost/razdražljivost), a na duge staze i na zdravlje ljudi: pri tome je pokazano da negativni aerojoni deluju anabolički (dovodeći do opuštanja, i time poboljšavajuci zdravstveno stanje organizma), dok pozitivni aerojoni deluju katabolički (dovodeći konačno do zamora, a na duže staze i do pojave bolesti). Pokazalo se da aparati u domaćinstvu, personalni kompjuteri, klima uređaji i industrijske mašine generišu višak pozitivnih aerojona, što dovodi do ubrzanog zamora ljudi u njihovoj blizini. Za bolju prokrvljenost tkiva, ukoliko niste u mogućnosti da disanje sprovodite u prirodi, dobro je koristiti minijaturni jonizatori (generatore negativnih jona), koji u svojoj blizini podižu koncentraciju negativnih jona u vazduhu i do 105 cm-3, uspostavljajuci mikroklimu kakva se sreće u prirodi pored reka i vodopada, u šumama i na planinama, posle jakih grmljavina i obilnih pljuskova. Ovakav mikroklimatski bioinženjering ima blagotvorni uticaj na podizanje zdravstvenog nivoa čoveka. Na ovom linku možete videti jedan od boljih takvih uređaja: http://www.kupindo.com/Kucni-aparati/13901237_Jonizator

Dakle, disanje punim plućima u prirodnom okruženju ili u okruženju gde se koristi jonizator, deluje na oslobađanje hormona sreće i u nama budi zaspali urođeni osećaj povezanosti sa samim sobom, a kao prirodan sled događaja, naš ceo organizam ima mnogo više energije.

Samo 15-ak minuta dnevno i udahnućete novu životnu energiju!

Vaša Akademija <3

_disanje